دپارتمان تغذیه درمان چاقی و تناسب اندام

همه می دانیم که امروزه یکی از مهمترین کارها برای پیشگیری و درمان بیماری­ها، تغذیه صحیح است. در بسیاری از بیماری­ها، قبل از تجویز دارو، به بیمار توصیه می شود که رژیم غذایی خود را اصلاح کند.

تغذیه صحیح همچنین می­ تواند منجر به سلامت بیشتر شود. در بسیاری از موارد داشتن یک تغذیه مناسب اصلی ترین راه پیشگیری است.

از طرفی چاقی یکی از علل مهم مرگ و میر و ابتلا به بیماری های مزمن است. خطر نسبی مرگ و میر در افراد چاق در مقایسه با افراد لاغر تقریبا 2 برابر است. چاقی عامل مهمی برای ابتلا به فشار خون، بیماری­های قلبی عروقی، سکته­ های مغزی، اختلال چربی خون، مشکلات کیسه صفرا و سرطان محسوب می گردد.

شما در موارد زیر نیاز به مشاوره تغذیه دارید:

  • اگر مبتلا به دیابت هستید
  • اگر مبتلا به نوعی بیماری قلب و عروق و پرفشاری خون هستید
  • اگر کلسترول یا تری گلیسیرید (چربی) خون شما بالاست
  • اگر مبتلا به بدخیمی و سرطان هستید
  • اگر باردار هستید
  • اگر می خواهید کودکتان در مسیر سلامتی رشد کند
  • اگر اضافه وزن دارید و می خواهید رژیم درمانی چاقی مناسب و مؤثری داشته باشید
  • اگر بیماری خاصی دارید که برای کنترل آن به شما رژیم غذایی خاصی توصیه شده است

 

ما چه می کنیم؟

  1. ما برای رسیدن به هدف بعد ازبررسی، شرح حال و معاینه دقیق با آنالیز توده بدنی و انجام بررسی­ های پاراکلینیک در مشاوره اولیه برنامه های متنوعی را در کنار هم به شما پیشنهاد می ­دهیم.
  2. برنامه غذایی سهل و راحت با درنظر گرفتن ذائقه و سلیقه غذایی شما تهیه و پیشنهاد می کنیم.
  3.  برنامه ورزشی مخصوص بر اساس وضعیت سلامت فیزیکی شما و نوع چاقی و با استفاده از دستگاه پیشرفته EMS طراحی و اجرا می کنیم.
  4.  مشاوره روانشناختی برای آموزش سبک خوردن و کنترل اشتها و نیز شناسایی و درمان مشکلات روانشناختی احتمالی موثر در پرخوری مثل اضطراب، افسردگی، وسواس و ... انجام می دهیم.
  5. در بررسی ها در صورت لزوم و به منظور کنترل اشتها طب سوزنی استفاده می کنیم
  6.  اگر شما دارای سابقه شکست مکرر در پایبندی به رژیم غذایی باشید ممکن است جهت بررسیهای دقیق وضعیت متابولیسم مواد در بدن، آزمایشات ژنتیک خاصی انجام شود.
  7. و در صورتی که بررسی ها نشان داد که مزوتراپی برای از بین بردن چاقی موضعی برای شما موثر است این روش را نیز به عنوان اقدام تکمیلی انجام خواهیم داد.

 

ما امیدواریم با ترکیب مداخلات فوق و طراحی یک برنامه کاهش وزن ویژه خود شما، به تناسب اندام و درمان چاقی شما کمک کنیم و در کنار آن سبک زندگی را به سمت سبک زندگی سالم هدایت کنیم.

تیم درمانی دپارتمان

دپارتمان تغذیه درمان چاقی و تناسب اندام

مطمئن‌ترین روش جستجو پزشک و مرکز درمانی که سریع‌ترین نتیجه رو بهتون میده، جستجوی اسم کامل پزشک یا مرکز درمانی با املای صحیح و رعایت فاصله‌ها در کادر مشخص شده در تصویر پایین میباشد. در صورتی که شما تخصص مورد نیازتون رو بدونید، میتونید از طریق ستون مشخص شده در تصویر پایین، تخصصی که نیاز دارید رو انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. همچنین اگر شما در استان یا شهر خاصی بدنبال پزشک یا مرکز درمانی میگردید در ستون مشخص شده داخل تصویر پایین استان مورد نظر را انتخاب کنید تا کلینیک جامعه به شما پیشنهادات مناسب‎تری ارائه دهد.